Logo NBC
Menu
  • Home
  • Diensten+
    • Infoavond NBC
    • Particulieren Nederland - Belgie+
      • Dienstverlening
      • Afspraak inplannen
      • Grensarbeid
      • (Grens)ambtenaar
      • Detachering over de grens
      • Zelfstandig ondernemer
      • Ziektekosten en arbeidsongeschiktheid
      • Grensoverschrijdend gepensioneerde
      • Expatriate
    • Nederbelgische residenten in Spanje
    • Bedrijven en professionals+
      • Grensoverschrijdend tewerkstellen
      • Werving en Selectie
      • Fiscaliteit
      • Arbeidsrecht
      • Sociaalverzekeringsrecht
      • Overgang van onderneming en relocatie
      • Samenwerking met professionals
    • Artiesten en Sporters
  • Over Ons+
    • Nederlands-Belgisch Centrum
    • Stichting grensarbeid
    • Belgium Holland Business Community
    • Raadgevende Commissie GWO
  • BHBC+
    • Belgium-Holland Business Community pakket
    • BHBC-members
    • BHBC - Events
  • Magazines
  • Contact
  • AFSPRAAK INPLANNEN
  • ZOEK
  • INLOGGEN

Belgium-Holland magazine

VESTIGING

Nederlands-Belgisch Centrum
Abtsdreef 10
BE-2940 Stabroek 

CONTACT

T: +32 (0)3-295 55 95
F: +32 (0)3-337 15 80
info@nederlands-belgisch-centrum.be

EN VERDER...

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA
Ondernemingsnummer: 0808 636 144
BTW: BE 0808 636 144

STICHTING GRENSARBEID

Stichting grensarbeid
KvK: 20113264
BTW: NL.8126.79.799.B01

NBC0

Een e-mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen is verstuurd.

De verstuurde link is slechts 1 dag geldig

Disclaimer voor nederlands-belgisch-centrum.be

Nederlands belgisch Centrum BVBA en Stichting grensarbeid, hierna te noemen NBC, verleent u hierbij toegang tot nederlands-belgisch-centrum.be, grensarbeid.nl en gelieerde domeinnamen, publiceert hier ter informatie teksten, afbeeldingen en andere materialen.
NBC behoudt zich daarbij het recht voor op elk moment de inhoud aan te passen of onderdelen te verwijderen zonder daarover aan u mededeling te hoeven doen.
De informatie op nederlands-belgisch-centrum.be is bedoeld als vrijblijvend en niet als een concreet aanbod om een overeenkomst te sluiten tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Beperkte aansprakelijkheid

NBC spant zich in om de inhoud van nederlands-belgisch-centrum.be zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is.
De op nederlands-belgisch-centrum.be aangeboden materialen worden aangeboden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling van NBC.
In het bijzonder zijn alle prijzen op nederlands-belgisch-centrum.be onder voorbehoud van type- en programmeerfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Geen overeenkomst komt tot stand op basis van dergelijke fouten.

Een aantal hyperlinks op deze website leidt naar websites die door derden worden onderhouden, waarover Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid geen zeggenschap heeft. Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid geeft geen enkele garantie met betrekking tot de juistheid of volledigheid van de informatie op deze websites. Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid is niet aansprakelijk voor de juistheid, volledigheid, actualiteit van deze door derden aangeleverde informatie. De aanwezigheid van hyperlinks naar websites van derden betekent niet dat wij de inhoud daarvan sponsoren of onderschrijven.
Voor op nederlands-belgisch-centrum.be opgenomen hyperlinks naar websites of diensten van derden kan NBC nimmer aansprakelijkheid aanvaarden.

Auteursrechten

Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende deze materialen liggen bij NBC.
Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van NBC, behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.
Het is niet toegestaan webpagina's of individuele elementen (zoals afbeeldingen, pdf bestanden, video's of interactieve applicaties) van nederlands-belgisch-centrum.be op te nemen in een frameset of via een inline link in een andere webpagina te verwerken, indien daarbij verwarring kan ontstaan over de afkomst van het materiaal.

Cookie beleid

Conform de huidige cookie wetgeving hoeft NBC geen cookie melding weer te geven

Geen toestemming voor analytische en functionele cookies vereist

Voor cookies die geen of weinig inbreuk op de privacy maken, is geen toestemming van de bezoeker nodig. Dit zijn vaak cookies die een website beter laten werken. Het gaat onder andere om:

Analytische cookies

Websites gebruiken analytische cookies om bijvoorbeeld bezoekersstatistieken bij te houden. Zo krijgen zij beter inzicht in het functioneren van de website. Analytische cookies hebben nauwelijks gevolgen voor de privacy.
Op 11 maart 2015 is de Telecommunicatiewet aangepast. Websites hebben nu geen toestemming meer nodig voor het plaatsen van analytische cookies.

Functionele cookies

"Functionele cookies zijn nodig om een dienst of webshop te laten functioneren. Dit zijn bijvoorbeeld bestanden die bijhouden wat er in een winkelwagentje zit."

(bron:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internet/bescherming-privacy-op-internet/cookiewet-regels-en-richtlijnen)

Algemene voorwaarden

Op alle correspondentie en overeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van Nederlands belgisch centrum en de stichting grensarbeid van toepassing.
Bij het aangaan van een lidmaatschap voor NBC stemt u automatisch in met deze voorwaarden.

Overig

Deze disclaimer kan van tijd tot tijd zonder verdere berichtgeving wijzigen. 

|
 

Algemene voorwaarden

I. ALGEMEEN
Onder deze algemene voorwaarden wordt het hiernavolgende verstaan:
1.Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtnemer (Nederlands-Belgisch Centrum BV) opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden;
2. Werkzaamheden: Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die door opdrachtnemer uit anderen hoofde worden verricht. Het voorgaande geldt in de ruimste zin van het woord en omvat in ieder geval de werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging, of anderszins redelijkerwijs voortvloeiend uit deze werkzaamheden;
3. Bescheiden: Alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde goederen, waaronder stukken c.q. gegevensdragers, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer vervaardigde goederen, waaronder stukken c.q. gegevensdragers.
 
II. TOEPASSINGSGEBIED
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten welke tussen opdrachtgever en opdrachtnemer binnen het kader van de uitvoering van de werkzaamheden worden aangegaan. Wijzigingen in deze voorwaarden dienen door opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd.
2. Aan de algemene voorwaarden van opdrachtgever komt voor de met opdrachtnemer aangegane overeenkomsten slechts werking toe voor zover deze niet in strijd komen met de onderhavige voorwaarden. Bij twijfel over de vraag of als dusdanig bedoelde strijdigheid aanwezig is, prevaleren ten allen tijde de algemene voorwaarden van opdrachtnemer
 
III. AANVANG EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment dat de door opdrachtgever ondertekende opdrachtbevestiging door opdrachtnemer retour is ontvangen en ondertekend en/of meegedeeld per mailbericht.
2. De overeenkomst komt in afwijking van het bepaalde onder vorig lid tot stand voor zover een opdrachtgever de overeenkomst aangaat via het voorgedrukte registratieformulier op de website van opdrachtnemer en voor zover door opdrachtnemer schriftelijke acceptatie c.q. acceptatie per mailbericht plaatsvindt. De overeenkomst staat bij ontstentenis van een schriftelijke herroeping binnen de wettelijke termijn van ten hoogste vijftien kalenderdagen onherroepelijk vast en is steeds van onbepaalde duur én met een minimumduur van drie jaar. De vaste jaarbijdrage basisabonnement in de zin van onder dit lid bedoelde overeenkomst geldt voor tenminste drie jaar en bedraagt op jaarbasis 85,00 euro (stand 1 januari 2023) en volgt ter zake van prijsaanpassing de Belgische consumptie index. In afwijking op de formule basisabonnement, geldt voor het Totaalabonnement geen vastgesteld tarief (uitsluitend aangeboden op offertebasis uitgaande van een welbepaalde fiscale situatie en is onderworpen aan de consumptie index). Wijzigingen in de situatie die fiscale gevolgen hebben, kunnen leiden tot afwijking van de uitgebrachte offerte. Vorenbedoelde overeenkomsten worden automatisch na de periode van drie jaar verlengd voor eenzelfde periode, tenzij een der partijen uiterlijk één maand voorafgaand aan de vervaldag opzegging van de overeenkomst per aangetekend schrijven aan wederpartij kenbaar maakt. Bij opzegging voorafgaand aan de vaste periode voor drie jaar geldt dat vijftig procent van de resterende looptijd als tussentijdse verbrekingsvergoeding verschuldigd is door opdrachtgever. Eventuele contractueel toegekende kortingen gelden uitsluitend voor consults en overige werkzaamheden, met uitsluiting van alle fiscale werkzaamheden.
3. Een overeenkomst tot commercieel partnerschap (professionals c.q. bedrijven), met inbegrip van plaatsing van een advertentie, geldt voor drie jaar en wordt aansluitend jaarlijks automatisch verlengd met eenzelfde periode, tenzij opdrachtgever c.q. opdrachtnemer beëindiging van de overeenkomst uiterlijk één maand voorafgaand aan de vervaldag de overeenkomst per aangetekend schrijven aan wederpartij kenbaar maakt. Eventueel toegekend voordeeltarief bij ingang van de overeenkomst in de loop van een kalenderjaar is uitsluitend van toepassing in het jaar waarin de overeenkomst wordt aangegaan en wordt vanaf het eerstvolgende volledige kalenderjaar automatisch aangepast naar het overeengekomen basistarief. Bij opzegging voorafgaand aan de vaste periode voor drie jaar geldt dat vijftig procent van de resterende looptijd als tussentijdse verbrekingsvergoeding verschuldigd is door opdrachtgever.
4. Het intrekken van een volmacht tot fiscale vertegenwoordiging c.q. niet (tijdig) ter beschikking stellen door opdrachtgever van alle relevante stukken ter uitoefening van de vertegenwoordigingsopdracht zal met het oog op het beëindigen van de vertegenwoordigersaansprakelijkheid steeds leiden tot het intrekken van deze volmacht door opdrachtnemer. Aan de administratieve procedure tot stopzetting van een volmacht is steeds een vaste kost verbonden van tenminste 110,00 euro (excl. BTW), ongeacht of het een overeenkomst van bepaalde c.q. onbepaalde duur betreft. Opdrachtgever is bovendien voor de bewaarplicht der stukken gedurende tien jaar door het Nederlands-Belgisch Centrum BV een vast saldo van 125,00 euro (excl. BTW) verschuldigd, per direct bij tussentijdse verbreking c.q. opzegging te voldoen aan opdrachtnemer.                                                                      
5. De volmacht van onbepaalde duur voor het verzorgen van fiscale aangiften, behelst het door opdrachtnemer opstellen van de aangiften aan de hand van de door opdrachtgever uit eigen initiatief tijdig aan te leveren stukken en informatie. Het in België indienen van de aangifte via 'tax-on-web' (FOD Financiën) blijft steeds de exclusieve verantwoordelijkheid van opdrachtgever die daartoe uit eigen initiatief de volmacht elektronisch dient te activeren ten voordele van het Nederlands-Belgisch Centrum BV. Het volstaat derhalve nooit uitsluitend door opdrachtgever een geschreven volmacht te bezorgen aan opdrachtnemer c.q. ‘tax-on-web’ ten persoonlijke titel van opdrachtgever te valideren. Bij ontstentenis van hiervoor bedoelde activering door opdrachtgever, is opdrachtnemer zonder uitzondering ontslagen van elke aansprakelijkheid ten aanzien van het al dan niet (tijdig) indienen van de belastingaangifte. Boeten en belastingverhogingen op grond van vorenstaande kunnen nooit op opdrachtnemer worden verhaald.
6. Een op verzoek van opdrachtgever ingepland consult wordt geacht feitelijk te hebben plaatsgevonden voor zover opdrachtnemer nalaat zijn absentie tenminste vierentwintig uur voorafgaand aan het geplande tijdstip van consult c.q. intakegesprek per mailbericht of anderszins schriftelijk te melden.
7. Een consult wordt geacht steeds te zijn ingepland voor tenminste één uur. Bij de effectieve consulttijd dient steeds rekening te worden gehouden met de tijd nodig voor het opstellen c.q. aanvullen van het dossier, voorafgaand inlezen van stukken én het achteraf verwerken van het besprokene in het dossier. Hiervoor wordt tenminste twintig minuten 'consulttijd' extra doorbelast aan opdrachtgever.
8. Onderzoek en advies van een vaststellingsovereenkomst, ontslagbeding, pensioenregeling, etc..., vindt steeds plaats naar een vast tarief (minimaal vier arbeidsuren). Bovendien zal, voor zover het advies ultimo voor rekening van de werkgever komt mits bepaald in de beëindigingsovereenkomst c.q. het sociaal plan, het onverkort uurtarief van toepassing komen. Opdrachtnemer zal de totale kosten uitsluitend op uitdrukkelijk schriftelijk verzoek van opdrachtgever beperken tot het door te belasten bedrag aan de werkgever van opdrachtnemer, met dien verstande dat het advies onvolledig kan zijn en er derhalve geen rechten aan kunnen worden ontleend.
9. Alle in deze algemene voorwaarden genoemde tarieven kunnen ten allen tijde worden aangepast in de zin van welvaartsevoluties en indexaanpassingen, zonder dat deze aanpassingen door opdrachtgever kunnen worden ingeroepen als een grond tot verbreking van de overeenkomst(en) door opdrachtnemer.
 
IV. GEGEVENS OPDRACHTGEVER
1. Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking van opdrachtnemer te stellen. Stilzitten c.q. niet-handelen door opdrachtgever kan onder geen enkel beding door opdrachtgever ten nadele van opdrachtnemer worden ingeroepen in geval van hieruit voortvloeiende schade. Het niet tijdig- c.q. volledig beschikbaar stellen van stukken, gegevens en informatie - in het bijzonder in het kader van fiscale aangiften c.q. de behandeling van bezwaar- c.q. verzoekschriften -, welke tot gevolg heeft dat het beoogde resultaat niet kan worden bereikt, kan in geen enkel geval leiden tot enigerlei aansprakelijkstelling van opdrachtnemer.
2. Opdrachtnemer heeft ten allen tijde het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten tot het moment dat opdrachtgever aan de in het vorige lid genoemde verplichting heeft voldaan, zelfs al zou deze vertraging leiden tot ongunstige uitkomst, meerkost, verhogingen c.q. boeten ten laste van opdrachtgever.
3. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de opdracht te weigeren voor zover opdrachtgever in gebreke blijft ten aanzien van het onder lid 1 van dit artikel bepaalde. Dit zal evenwel nooit leiden tot het niet verschuldigd zijn van de kosten gemaakt door opdrachtnemer.
4. Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden aan deze geretourneerd, onder dien verstande dat hiermee gepaard gaande kosten (kopies, scans, verzendkosten, afleveren postkantoor, etc…) onverminderd ten laste komen van opdrachtgever en dit naar een kostprijs van tenminste 180,00 euro (excl. BTW).
 
V. UITVOERING OPDRACHT
1. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. Opdrachtnemer zal zo mogelijk rekening houden met tijdig verstrekte en verantwoorde aanwijzingen van opdrachtgever omtrent de uitvoering van de opdracht.
2. Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden, zonder kennisgeving aan opdrachtgever, te laten verrichten door een door de opdrachtnemer aan te wijzen persoon of derde, indien zulks naar oordeel van opdrachtnemer wenselijk is met het oog op een voor partijen optimale uitvoering van de opdracht.
3. Indien tijdens de opdracht werkzaamheden zijn verricht ten behoeve van het beroep of bedrijf van opdrachtgever welke niet vallen onder de werkzaamheden zoals overeengekomen in de opdrachtbevestiging, wordt aan de daarop betrekking hebbende aantekeningen in de administratie van opdrachtnemer het vermoeden ontleend dat deze werkzaamheden in incidentele opdracht van opdrachtgever zijn verricht. Deze aantekeningen dienen betrekking te hebben op tussentijds overleg van opdrachtgever en opdrachtnemer.
 
VI. GEHEIMHOUDING EN EXCLUSIVITEIT
1. Opdrachtgever en opdrachtnemer zijn verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie die hen wederzijds ter beschikking is gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke regelen opdrachtnemer een informatieplicht opleggen.
2. Opdrachtnemer en opdrachtgever stellen alles in het werk om onder meer in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, alle informatie die voortvloeit uit de samenwerking strikt geheim te houden ten overstaan van derden. Meer in het bijzonder verbinden partijen zich ertoe geen enkele kennis c.q. bevinding welke voortvloeit uit de samenwerking en de positie van een der partijen zou kunnen schaden, te openbaren. Dit geldt tevens voor elke vorm van publieke mededeling, met inbegrip van deze via internet, sociale media, reviews, etc… Het overtreden van deze bepaling, zonder tijdsbegrenzing, met potentiële schade ten laste van een der partijen, zal steeds leiden tot een schadevergoeding ten laste van de overtredende partij naar een bedrag van tenminste 1.500,00 euro (excl. BTW), tenzij de schade aantoonbaar hoger uitvalt.
 
VII. INTELLECTUELE EIGENDOM
1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest welke hij gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst met opdrachtgever, voor zover op die producten in juridische zin rechten kunnen bestaan of worden gevestigd.
2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder begrepen computerprogramma's- en gegevens, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, geschriften, traktaten, publicaties en alle andere geestesproducten al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren c.q. te exploiteren.
3. Het is opdrachtgever niet toegestaan die producten aan derden ter hand te stellen.
4. Alle stukken, behorende tot een opgestart dossier, zijn eigendom van opdrachtnemer en kunnen door opdrachtgever uitsluitend ten kantore van opdrachtnemer op afspraak worden geraadpleegd.
 
VIII. OVERMACHT
1. Indien opdrachtnemer zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een hem niet toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar daartoe niet beperkt, stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen zijn onderneming, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
2. Opdrachtgever heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet, de overeenkomst geheel c.q. gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen.
 
IX. HONORARIUM
1. Opdrachtnemer heeft voor de aanvang van de werkzaamheden en tussentijds het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot op het moment dat opdrachtgever een naar redelijkheid en billijkheid bepaald voorschot voor de te verrichten werkzaamheden heeft betaald aan opdrachtnemer, dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
2. Het honorarium van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht en wordt berekend met inachtneming van de gebruikelijke tarieven van opdrachtnemer en is verschuldigd naar mate door opdrachtnemer werkzaamheden ten behoeve van opdrachtgever zijn verricht.
3. Het honorarium van opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met verschotten en declaraties van ingeschakelde derden, wordt inclusief de eventueel verschuldigde omzetbelasting, per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de werkzaamheden aan opdrachtgever in rekening gebracht.
4. Het honorarium ter zake van administratieve tussenkomst bij mutatie naar een ander Belgisch ziekenfonds c.q. het opstarten van een nieuwe aanvraag in vorenbedoelde zin, bedraagt tenminste 250,00 euro (excl. BTW) en zal ook in rekening worden gebracht voor zover de mutatie of nieuwe aansluiting op last van opdrachtgever wordt herroepen c.q. zonder medeweten van het Nederlands-Belgisch Centrum BV op een andere wijze wordt gerealiseerd door opdrachtgever.
 
X. BETALING
1. Betaling van het factuurbedrag door opdrachtgever dient te geschieden binnen vijftien dagen na factuurdatum, in Belgische valuta (euro), ten kantore van opdrachtnemer of door middel van storting ten gunste van een door deze aan te wijzen bankrekening en voor zover de betaling betrekking heeft op werkzaamheden zonder enig recht op korting of schuldvergelijking.
2. Indien opdrachtgever niet binnen de hiervoor genoemde termijn c.q. binnen de nader overeengekomen termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim en heeft opdrachtnemer, zonder nadere sommatie of ingebrekestelling, het recht vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening, een en ander onverminderd de verdere rechten welke opdrachtnemer heeft. Eventueel toegekende kortingen vervallen automatisch bij niet-betaling binnen de vastgestelde termijn van vijftien dagen.
3. Alle kosten, ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering, zijn voor rekening van opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste tien procent van het te vorderen bedrag.
4. In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers, voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag.
 
XI. RECLAMATIE
1. Een reclamatie met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dient zonder uitzondering uitsluitend per aangetekend schrijven binnen vijftien dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever reclameert, aan opdrachtnemer te worden kenbaar gemaakt.
2. Een reclamatie als in het eerste lid bedoeld, schort de betalingsverplichting van opdrachtgever onder geen beding op.
3. Indien de reclamatie niet tijdig wordt ingesteld, vervallen alle rechten van opdrachtgever in verband met de reclamatie.
 
XII. AANSPRAKELIJKHEID
1. Voor alle directe schade van opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend met c.q. veroorzaakt door niet-, niet tijdige c.q. niet behoorlijke uitvoering van de opdracht, is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer uitdrukkelijk beperkt tot de door opdrachtnemer aangerekende kosten c.q. erelonen. Een eventuele schadeloosstelling kan het factuurbedrag voor bedoelde werkzaamheden in geen enkel geval overstijgen.
2. Voor alle indirecte schade, waaronder mede begrepen stagnatie in de geregelde gang van zaken in de onderneming van opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend met c.q. veroorzaakt door een fout in de uitvoering van de werkzaamheden door opdrachtnemer, is deze nimmer aansprakelijk.
3. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van opdrachtgever ongedaan te maken.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens opdrachtgever, opdrachtnemer of derden.
5. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden welke direct of indirect, middellijk of onmiddellijk met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen.
 
XIII. OPZEGGING
1. Opzegging dient uitsluitend per aangetekend schrijven aan de wederpartij te worden medegedeeld, rekening houdend met de overige bepalingen ter zake zoals opgenomen in deze Algemene Voorwaarden.
 
XIV. OPSCHORTINGSRECHT
1. Opdrachtnemer is bevoegd om de nakoming van al zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van bescheiden of andere zaken aan opdrachtgever of derden, tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op opdrachtgever volledig zijn voldaan.
2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing met betrekking tot zaken of bescheiden van opdrachtgever die nog geen bewerking door opdrachtnemer hebben ondergaan en voor zover eventuele kosten ontstaan door afgifte van bescheiden of andere zaken aan opdrachtgever of derden, zijn voldaan.
 
XV. WIJZIGING VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Eventuele wijziging van bepalingen in deze algemene voorwaarden kan door opdrachtgever worden ingeroepen tot voortijdige beëindiging van een opdracht c.q. overeenkomst, mits aangetekend kenbaar gemaakt binnen een uiterste termijn van vijftien dagen na publicatie van de wijziging van deze algemene voorwaarden.
2. Voor zover wijziging van bepalingen in deze algemene voorwaarden niet werd geprotesteerd door een opdrachtgever, binnen een uiterste termijn van vijftien dagen na publicatie van de wijziging van deze algemene voorwaarden, wordt opdrachtgever geacht volledig akkoord te zijn met de gewijzigde bepalingen van deze algemene voorwaarden.
 
XVI. TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE
1. Op alle overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Belgisch recht van toepassing. Deze bepaling geldt eveneens voor geschillen lastens derde partijen waarbij opdrachtnemer direct c.q. indirect partij is of wordt.
2. Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de vrederechter behoren, worden beslecht voor de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer zijn woonplaats heeft, tenzij het geschillen betreft die geen betrekking hebben op het bedrijf of beroep van opdrachtgever.
 
 
Algemene Voorwaarden |

Privacyverklaring Nederlands-Belgisch Centrum BVBA

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA, gevestigd aan Abtsdreef 10, 2940 Stabroek België, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Via de dienst nedelands-belgisch-centrum.be worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd.

Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze zorgvuldig te lezen.

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 24-09-2019.

Contactgegevens:
https://nederlands-belgisch-centrum.be
Abtsdreef 10
2940 Stabroek België
+32 (0)3-295 55 95

Daniel Hakvoort is de Functionaris Gegevensbescherming van Nederlands-Belgisch Centrum BVBA, Hij is te bereiken via avg@nederlands-belgisch-centrum.be

Persoonsgegevens die wij verwerken

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IP-adres
  • Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
  • Gegevens over uw activiteiten op onze website
  • Internetbrowser en apparaat type

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken:

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA verwerkt de volgende geen bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u via de website.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het afhandelen van uw betaling
  • Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
  • U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
  • U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
  • Om goederen en diensten bij u af te leveren
  • Nederlands-Belgisch Centrum BVBA verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte. 

Gebruik van persoonsgegevens

Door het gebruiken van onze dienst laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt te verwerken. Hoewel u onze website ook als bedrijf kunt gebruiken, vallen bedrijfsgegevens niet onder de Wbp. Deze privacyverklaring is dan ook hoofdzakelijk bedoeld voor diegenen die de website als particulier of als werknemer gebruiken.

Wij gebruiken de volgende gegevens om bestellingen af te handelen:

  • NAW gegevens
  • Telefoonnummer
  • Factuuradres
  • Emailadres
  • Betalingsgegevens
  • Geslacht
  • Geboortedatum

Contactformulier en nieuwsbrief

Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden willen informeren over onze producten en/of diensten. Uw e-mailadres wordt slechts met uw expliciete toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee u zich kunt afmelden.

Als u een contactformulier op de website invult, of ons een e-mail stuurt, dan worden de gegevens die u ons toestuurt bewaard zolang als naar de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.

Wij verzamelen uw:

  • NAW gegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Geboortedatum

Wij kunnen contact met u opnemen voor commerciële doeleinden:

  • per post
  • per mail
  • per telefoon
  • via sociale media

Bij iedere communicatie langs deze weg wordt een afmeldmogelijkheid opgenomen.

Registreren

Bij bepaalde onderdelen van onze dienst moet u zich eerst registreren. Na registratie bewaren wij de door u opgegeven persoonsgegevens. Wij bewaren deze gegevens zodat u deze niet elke keer opnieuw hoeft in te vullen,zodat wij u kunnen contacteren in het kader van uitvoering van de overeenkomst, facturering en betaling en om een overzicht te geven van de producten en diensten die u bij ons heeft afgenomen.

 Wij zullen de aan uw gebruikersnaam gekoppelde gegevens niet aan derden verstrekken, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die u met ons sluit of indien dit wettelijk verplicht is. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van onze website kunnen wij persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten overhandigen.

Om u te kunnen registreren op onze website, vragen wij u de volgende gegevens:

  • uw NAW gegevens
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
  • uw geboortedatum
  • uw geslacht

Met ons portaal kunt u toegang krijgen tot een beheeromgeving waar u zelf zaken kunt instellen, opgeven en wijzigen. Om toegang te krijgen tot ons online portaal vragen wij van u

  • uw NAW gegevens
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
  • uw geboortedatum
  • uw geslacht

Wij publiceren uw klantgegevens niet.

Aankopen

Via nedelands-belgisch-centrum.be kunt u een betaald abonnement afsluiten.

Hierbij vragen wij de volgende gegevens:

  • NAW gegevens
  • Telefoonnummer
  • Factuuradres
  • Emailadres

Geautomatiseerde besluitvorming

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Nederlands-Belgisch Centrum BVBA) tussen zit. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA gebruikt de volgende computerprogramma's of -systemen:

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Voor fiscale dossiers en boekhoudkundige documentatie hanteert het Nederlands-Belgisch Centrum de wettelijk opgelegde bewaartermijn van zeven jaar, tenzij u ter zake van uw fiscale gegevens uitdrukkelijk anders aangeeft.

Uw persoonsgegevens bewaren wij tot maximaal twaalf maanden na het beëindigen van uw abonnement.

Delen van persoonsgegevens met derden

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. 

Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Wij kunnen uw gegevens doorgeven aan onze partners. Deze partners zijn betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst.

Het betreft de volgende persoonsgegevens:

  • uw NAW gegevens
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
  • uw geboortedatum
  • uw betaalgegevens
  • Bijzondere persoonsgegevens

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. 

Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. 

U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/

Advertenties en cookies van derden

Onze dienst vertoont geen generieke advertenties, waarbij hiervoor dus geen persoonsgegevens worden verzameld.
Op onze site zijn geen social media buttons opgenomen. Hiermee verzamelen de beheerders van deze diensten uw persoonsgegevens. 
Als dat nodig is voor de dienst, kunnen wij locatiegegevens (GPS) van u verzamelen. Hiervoor is bij het betreden van de website uw toestemming gevraagd.
Tevens kunnen deze (locatie) gegevens opgeslagen en verwerkt worden door de aanbieder van bijvoorbeeld de navigatie/kaartensoftware, zoals Google Maps, maar de gegevens kunnen ook worden gebruikt door bijvoorbeeld Google of Apple zelf. 
Wij hebben hier geen invloed op. Wij raden u aan de relevante privacy statements te lezen van de desbetreffende aanbieder.

Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. echter worden deze volgens de GDPR richtlijnen geanonimiseerd opgeslagen Hieronder een overzicht:

Cookie: Googly Analytics

Functie: Analytische cookie die websitebezoek meet

Bewaartermijn: 2 jaar

Websites van derden

Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

 U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Nederlands-Belgisch Centrum BVBA en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar secretariaat@nederlands-belgisch-centrum.be.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Gegevensbeschermingsautoriteit. Dat kan via de volgende link: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Nederlands-Belgisch Centrum BVBA neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. 

Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via secretariaat@nederlands-belgisch-centrum.be

Privacy Verklaring