Nederlands Belgisch Centrum | Stichting grensarbeid © 2019
|
|
Algemene voorwaarden
I. ALGEMEEN
Onder deze algemene voorwaarden wordt het hiernavolgende verstaan:
1. Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden;
2. Werkzaamheden: Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die door opdrachtnemer uit anderen hoofde worden verricht. Het voorgaande geldt in de ruimste zin van het woord en omvat in ieder geval de werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging;
3. Bescheiden: Alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde goederen, waaronder stukken c.q. gegevensdragers, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer vervaardigde goederen, waaronder stukken c.q. gegevensdragers.
II. TOEPASSINGSGEBIED
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten welke door opdrachtnemer binnen het kader van de uitvoering van de werkzaamheden worden aangegaan. Wijzigingen in deze voorwaarden dienen door opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd.
2. Aan de algemene voorwaarden van opdrachtgever komt voor de met opdrachtnemer aangegane overeenkomsten slechts werking toe voor zover deze niet in strijd komen met de onderhavige voorwaarden. Bij twijfel over de vraag of als dusdanig bedoelde strijdigheid aanwezig is, prevaleren ten allen tijde de algemene voorwaarden van opdrachtnemer.
III. AANVANG EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment dat de door opdrachtgever ondertekende opdrachtbevestiging door opdrachtnemer retour is ontvangen en ondertekend.
2. De overeenkomst komt in afwijking van het bepaalde onder vorig lid tot stand voor zover een particuliere opdrachtgever de overeenkomst aangaat via het voorgedrukte registratieformulier op de website https://nederlands-belgisch-centrum.be/ en voor zover door opdrachtnemer acceptatie plaatsvindt. De overeenkomst staat bij ontstentenis van een schriftelijke herroeping binnen de wettelijke termijn van ten hoogste vijftien kalenderdagen onherroepelijk vast. De vaste jaarbijdrage in de zin van onder dit lid bedoelde overeenkomst geldt voor een volledig jaar en bedraagt 180,00 euro excl. BTW (voordeelregeling basispakket) c.q. 540,00 euro excl. BTW (voordeelregeling fiscaal pakket). Vorenbedoelde overeenkomst wordt automatisch verlengd voor eenzelfde periode, tenzij een der partijen uiterlijk één maand voorafgaand aan de vervaldag opzegging van de overeenkomst per aangetekend schrijven aan wederpartij kenbaar maakt. De voordeelregeling basispakket vaste jaarbijdrage vervalt wanneer opdrachtgever ernstig in gebreke blijft en zal dan worden vervangen door de onverkorte jaarbijdrage c.q. vaste consultprijs uurtarief (240,00 euro excl. BTW), eventueel vermeerderd met kosten.
3. Een overeenkomst tot commercieel partnerschap, met inbegrip van plaatsing van een advertentie, wordt geacht jaarlijks automatisch te worden verlengd, tenzij opdrachtgever c.q. opdrachtnemer beëindiging van de overeenkomst uiterlijk één maand voorafgaand aan de vervaldag de overeenkomst per aangetekend schrijven aan wederpartij kenbaar maakt. De basisprijs bedraagt 1.250,00 euro per jaar. Eventueel toegekend voordeeltarief bij ingang van de overeenkomst in de loop van een kalenderjaar is uitsluitend van toepassing in het jaar waarin de overeenkomst wordt aangegaan en wordt vanaf het eerstvolgende volledige kalenderjaar automatisch aangepast naar het basistarief (1.250,00 euro).
4. De totstandkoming van de overeenkomst door oneigenlijk gebruik door derden van het e-mailadres van opdrachtgever, doet niet af aan de feitelijke totstandkoming van de overeenkomst. Voor zover opdrachtgever hierom per gemotiveerd aangetekend schrijven verzoekt, zal opdrachtnemer de registratiegegevens beschikbaar stellen, teneinde opdrachtnemer in de mogelijkheid te stellen die derde partijen die naar het oordeel van opdrachtgever oneigenlijk gebruik hebben gemaakt van zijn e-mailadres, aan te klagen.
5. De onder lid 4 bedoelde bepaling dient door opdrachtnemer slechts te worden nageleefd, voor zover is voldaan aan de bepalingen van artikel 10 van deze algemene voorwaarden.
6. Het staat partijen vrij de totstandkoming van de overeenkomst met andere middelen te bewijzen.
7. Elke overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de aard of strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een welbepaalde tijd is aangegaan.
8. Het voortijdig beëindigen c.q. tussentijds verbreken van de overeenkomst kan leiden tot bijkomende administratiekosten welke zonder uitzondering ten laste komen van opdrachtgever en dit ongeacht tijdstip van verbreking. Indien de verbreking wordt aangevraagd binnen een uiterste termijn van vijftien dagen na ontstaan van de overeenkomst, zullen deze kosten evenwel nooit een totaalbedrag van 75,00 euro (excl. BTW) overschrijden, mits deze kosten worden voldaan binnen een uiterste termijn van drie dagen na het verzoek tot verbreking. Deze regeling geldt evenwel nooit wanneer in het kader van (spoed)afspraken waaraan zonder verder bericht wordt verzaakt. In dat geval is altijd de volledige jaarbijdrage verschuldigd. Reeds betaalde registratie- c.q. abonnementsbijdragen komen onder geen beding in aanmerking voor ristorno.
9. Het intrekken van een volmacht tot fiscale vertegenwoordiging c.q. niet (tijdig) ter beschikking stellen door opdrachtgever van alle relevante stukken ter uitoefening van de vertegenwoordigingsopdracht zal met het oog op het beëindigen van de vertegenwoordigersaansprakelijkheid steeds leiden tot het intrekken van deze volmacht door opdrachtnemer. Aan deze administratieve procedure is een vaste kost verbonden van tenminste 110,00 euro (excl. BTW). Bovendien is het volledige pakkettarief onverminderd verschuldigd voor zover opdrachtgever nalaat voorafgaand aan 1 oktober van het relevante aangiftejaar de overeenkomst schriftelijk op te zeggen c.q. te verbreken.
10. Een volmacht van onbepaalde duur voor het verzorgen van fiscale aangiften in pakketvorm, wordt geacht te zijn aangegaan voor tenminste drie jaar. Bij het eerder intrekken c.q. verbreken van de volmacht zal de onterecht toegekende pakketkorting worden verrekend en dit onverminderd de bepalingen van lid 9 van dit artikel.
11. De volmacht van onbepaalde duur voor het verzorgen van fiscale aangiften (al dan niet in pakketvorm), behelst het door opdrachtnemer opstellen van de aangiften aan de hand van de door opdrachtgever uit eigen initiatief tijdig aan te leveren stukken en informatie. Het in België indienen van de aangifte via 'tax-on-web' (FOD Financiën) blijft steeds de exclusieve verantwoordelijkheid van opdrachtgever die daartoe uit eigen initiatief de volmacht elektronisch dient te activeren. Bij ontstentenis van hiervoor bedoelde activering door opdrachtgever, is opdrachtnemer zonder uitzondering ontslagen van elke aansprakelijkheid ten aanzien van het al dan niet (tijdig) indienen van de belastingaangifte.
12. Een op verzoek van opdrachtnemer ingepland consult c.q. intakegesprek, wordt geacht feitelijk te hebben plaatsgevonden voor zover opdrachtnemer nalaat zijn absentie tenminste 24 uur voorafgaand aan het geplande tijdstip van consult c.q. intakegesprek per mailbericht te melden. Het bij het abonnement/pakket inbegrepen jaarlijkse consult kan op verzoek van opdrachtgever worden uitgesteld naar een nader te bepalen datum, echter vervalt automatisch aan het einde van het kalenderjaar.
13. Een consult buiten pakket/abonnement wordt geacht steeds te zijn ingepland voor tenminste één uur. Bij de effectieve consulttijd dient steeds rekening te worden gehouden met de tijd nodig voor het opstellen van een dossier, voorafgaand inlezen van stukken én het achteraf verwerken van het besprokene in het dossier. Hiervoor wordt tenminste twintig minuten 'consulttijd' extra doorbelast aan de klant.
14. Onderzoek en advies van een vaststellingsovereenkomst, ontslagbeding, pensioenregeling, etc..., vindt steeds plaats naar een vast tarief (minimaal twee arbeidsuren) en kan nooit worden aangemerkt als algemeen eerstelijnsadvies. Bovendien zal, voor zover het advies ultimo voor rekening van de werkgever komt mits bepaald in de beëindigingsovereenkomst c.q. het sociaal plan, het onverkort basisuurtarief (240,00 euro excl. BTW) van toepassing komen. Opdrachtnemer zal de totale kosten op uitdrukkelijk schriftelijk verzoek van opdrachtgever beperken tot het door te belasten bedrag aan de werkgever van opdrachtnemer.
15. Misbruik door accountants, belastingadviseurs en andere commerciële dienstverleners, van de exclusieve mogelijkheid voor particulieren tot gebruikmaking van het abonnement/pakket, zal steeds leiden tot het opeisbaar worden van een kostenvergoeding door het Nederlands-Belgisch Centrum ten laste van de misbruiker, en dit naar een minimumbedrag van 375,00 euro (excl. BTW).
IV. GEGEVENS OPDRACHTGEVER
1. Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking van opdrachtnemer te stellen. Het niet tijdig- c.q. volledig beschikbaar stellen van stukken, gegevens en informatie - in het bijzonder in het kader van de behandeling van bezwaar- c.q. verzoekschriften, welke tot gevolg heeft dat het beoogde resultaat niet kan worden bereikt, kan in geen enkel geval leiden tot enigerlei aansprakelijkstelling van opdrachtnemer.
2. Opdrachtnemer heeft ten allen tijde het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten tot het moment dat opdrachtgever aan de in het vorige lid genoemde verplichting heeft voldaan, zelfs al zou deze vertraging leiden tot ongunstige uitkomst, meerkost c.q. boeten ten laste van opdrachtgever.
3. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de opdracht te weigeren voor zover opdrachtgever in gebreke blijft ten aanzien van het onder lid 1 van dit artikel bepaalde.
4. Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden, behoudens het bepaalde onder artikel XIV van deze algemene voorwaarden, aan deze geretourneerd, onder dien verstande dat hiermee gepaard gaande kosten (kopies, scans, verzendkosten, afleveren postkantoor, etc…) onverminderd ten laste komen van opdrachtgever en deze laatste afziet van verdere bewaarplicht door opdrachtnemer.
V. UITVOERING OPDRACHT
1. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. Opdrachtnemer zal zo mogelijk rekening houden met tijdig verstrekte en verantwoorde aanwijzingen van opdrachtgever omtrent de uitvoering van de opdracht.
2. Ter zake van het feitelijk indienen van de Belgische aangifte Personenbelasting c.q. bezwaar- of verzoekschriften is opdrachtgever gehouden uit eigen initiatief alle relevante stukken en informatie tijdig en volledig aan te leveren. Bij ontstentenis hiervan kan opdrachtnemer onder geen enkel beding aansprakelijk worden gesteld voor de correcte- c.q. tijdige uitvoering van de opdracht. Ook het in België indienen van de aangifte via 'tax-on-web' (FOD Financiën) blijft steeds de exclusieve verantwoordelijkheid van opdrachtgever die daartoe uit eigen initiatief de volmacht elektronisch dient te activeren. Bij ontstentenis van hiervoor bedoelde activering door opdrachtgever, is opdrachtnemer zonder uitzondering ontslagen van elke aansprakelijkheid ten aanzien van het al dan niet (tijdig) indienen van de belastingaangifte.
3. Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden, zonder kennisgeving aan opdrachtgever, te laten verrichten door een door de opdrachtnemer aan te wijzen persoon of derde met inbegrip van de door opdrachtnemer geregistreerde adviespartners, indien zulks naar oordeel van opdrachtnemer wenselijk is met het oog op een voor partijen optimale uitvoering van de opdracht.
4. Indien tijdens de opdracht werkzaamheden zijn verricht ten behoeve van het beroep of bedrijf van opdrachtgever welke niet vallen onder de werkzaamheden zoals overeengekomen in de opdrachtbevestiging, wordt aan de daarop betrekking hebbende aantekeningen in de administratie van opdrachtnemer het vermoeden ontleend dat deze werkzaamheden in incidentele opdracht van opdrachtgever zijn verricht. Deze aantekeningen dienen betrekking te hebben op tussentijds overleg van opdrachtgever en opdrachtnemer.
VI. GEHEIMHOUDING EN EXCLUSIVITEIT
1. Opdrachtnemer en opdrachtnemer zijn verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie die hen wederzijds ter beschikking is gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke regelen opdrachtnemer een informatieplicht opleggen.
2. Opdrachtnemer en opdrachtgever stellen alles in het werk om onder meer in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, alle informatie die voortvloeit uit de samenwerking strikt geheim te houden ten overstaan van derden. Meer in het bijzonder verbinden partijen zich ertoe geen enkele kennis c.q. bevinding welke voortvloeit uit de samenwerking en de positie van een der partijen zou kunnen schaden, te openbaren. Dit geldt tevens voor elke vorm van publieke mededeling, met inbegrip van deze via internet, sociale media, etc… Het overtreden van deze bepaling, zonder tijdsbegrenzing, met potentiële schade ten laste van een der partijen, zal steeds leiden tot een schadevergoeding ten laste van de overtredende partij en dit tenminste naar een bedrag van 1.500,00 euro, tenzij de schade aantoonbaar hoger uitvalt.
3. Opdrachtnemer is gerechtigd de (na bewerking verkregen) door opdrachtgever ter beschikking gestelde gegevens aan te wenden voor statistische c.q. vergelijkende doeleinden.
4. Opdrachtnemer is gerechtigd de informatie die hem door opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden ter zake van collectieve belangenbehartiging c.q. informatievoorziening van de tot de doelgroep behorende grensoverschrijdend wonenden, tewerkgestelden c.q. ondernemenden, voor zover bedoelde informatie niet te herleiden is tot de individuele opdrachtgever, met uitzondering van die opdrachtgever die uitdrukkelijk toestemt in het in de openbaarheid brengen van de informatie.
VII. INTELLECTUELE EIGENDOM
1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest welke hij gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst met opdrachtgever, voor zover op die producten in juridische zin rechten kunnen bestaan of worden gevestigd.
2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder begrepen computerprogramma's- en gegevens, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, geschriften, tractaten, publicaties en alle andere geestesproducten al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren c.q. te exploiteren.
3. Het is opdrachtgever niet toegestaan die producten aan derden ter hand te stellen.
-4. Alle stukken, behorende tot een opgestart dossier, zijn eigendom van opdrachtnemer en kunnen door opdrachtgever uitsluitend ten kantore van opdrachtnemer worden geraadpleegd.
VIII. OVERMACHT
1. Indien opdrachtnemer zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een hem niet toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar daartoe niet beperkt, stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen zijn onderneming, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
2. Opdrachtgever heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet, de overeenkomst geheel c.q. gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen.
IX. HONORARIUM
1. Opdrachtnemer heeft voor de aanvang van de werkzaamheden en tussentijds het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot op het moment dat opdrachtgever een naar redelijkheid en billijkheid bepaald voorschot voor de te verrichten werkzaamheden heeft betaald aan opdrachtnemer, dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
2. Het honorarium van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht en wordt berekend met inachtneming van de gebruikelijke tarieven van opdrachtnemer en is verschuldigd naar mate door opdrachtnemer werkzaamheden ten behoeve van opdrachtgever zijn verricht.
3. Het honorarium van opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met verschotten en declaraties van ingeschakelde derden, wordt inclusief de eventueel verschuldigde omzetbelasting, per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de werkzaamheden aan opdrachtgever in rekening gebracht.
4. Door opdrachtgever aangevraagde individuele consults zullen steeds aan uurtarief worden afgerekend. De consults vinden steeds plaats op locatie van opdrachtnemer. Mits opdrachtgever hierom uitdrukkelijk verzoekt kan een consult met een deskundige adviseur ook telefonisch plaatsvinden, hiertoe zal steeds ter voorbereiding en vervollediging dossier één uur worden ingepland en gefactureerd ten laste van opdrachtgever.
5. Het honorarium zal in het kader van individuele consults steeds worden vastgesteld op basis van tenminste één uur werkzaamheden, teneinde de adviseur bij korter durende consults steeds in de gelegenheid te stellen aanvullende notities in het dossier van opdrachtgever te verwerken. Bij consults van tenminste één uur, worden deze kosten geacht te zijn begrepen in de werkzaamheden. Ongeacht voorgaande staat het de adviseur vrij bij voorafgaand ingeplande telefonische consults af te wijken van de minimumduur van één uur.
6. Het honorarium ter zake van administratieve tussenkomst bij mutatie naar een ander Belgisch ziekenfonds c.q. het opstarten van een nieuwe aanvraag bij Partena, bedraagt tenminste 180,00 euro (excl. BTW) en zal in rekening worden gebracht voor zover de mutatie of nieuwe aansluiting op last van opdrachtgever wordt herroepen c.q. zonder medeweten van het Nederlands-Belgisch Centrum op een andere wijze wordt gerealiseerd door opdrachtgever.
7. Het toepasselijke pakkettarief Nederland/België voor aangiften Personenbelasting deel 1 en aangiften Inkomstenbelasting en Premies volksverzekeringen kunnen nooit aanleiding geven tot herkwalificatie op uurtarifiëring. Het pakkettarief wordt gefactureerd van zodra het dossier in behandeling is genomen of zoveel eerder indien de vervaldag abonnement is bereikt. Additionele werkzaamheden zoals schriftelijke bewijs- c.q. bezwaarvoering, beroepsprocedures, aanvragen toeslagen en voorlopige teruggaven, etc..., zijn nooit begrepen in het pakkettarief en worden zonder uitzondering afzonderlijk gefactureerd.
8. Na beëindiging van de overeenkomst basispakket alsnog voorgelegde en in behandeling genomen vragen van particuliere klanten, geven steeds aanleiding tot doorbelasting van de kosten aan uurtarief aan de klant en dit met een minimum van 180,00 euro (excl. BTW).
X. BETALING
1. Betaling van het factuurbedrag door opdrachtgever dient te geschieden binnen vijftien dagen na factuurdatum, in Belgische valuta (euro), ten kantore van opdrachtnemer of door middel van storting ten gunste van een door deze aan te wijzen bankrekening en voor zover de betaling betrekking heeft op werkzaamheden zonder enig recht op korting of schuldvergelijking.
2. Indien opdrachtgever niet binnen de hiervoor genoemde termijn c.q. binnen de nader overeengekomen termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim en heeft opdrachtnemer, zonder nadere sommatie of ingebrekestelling, het recht vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening, een en ander onverminderd de verdere rechten welke opdrachtnemer heeft.
3. Alle kosten, ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering, zijn voor rekening van opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste tien procent van het te vorderen bedrag.
4. In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers, voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag.
XI. RECLAMATIE
1. Een reclamatie met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dient schriftelijk binnen vijftien dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever reclameert, aan opdrachtnemer te worden kenbaar gemaakt.
2. Een reclamatie als in het eerste lid bedoeld, schort de betalingsverplichting van opdrachtgever onder geen beding op.
3. Indien de reclamatie niet tijdig wordt ingesteld, vervallen alle rechten van opdrachtgever in verband met de reclamatie.
XII. AANSPRAKELIJKHEID
1. Voor alle directe schade van opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend met c.q. veroorzaakt door niet-, niet tijdige c.q. niet behoorlijke uitvoering van de opdracht, is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer uitdrukkelijk beperkt tot de door opdrachtnemer aangerekende kosten c.q. erelonen. Een eventuele schadeloosstelling kan het factuurbedrag voor bedoelde werkzaamheden in geen enkel geval overstijgen.
2. Voor alle indirecte schade, waaronder mede begrepen stagnatie in de geregelde gang van zaken in de onderneming van opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend met c.q. veroorzaakt door een fout in de uitvoering van de werkzaamheden door opdrachtnemer, is deze nimmer aansprakelijk.
3. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van opdrachtgever ongedaan te maken.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens opdrachtgever, opdrachtnemer of derden.
5. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden welke direct of indirect, middellijk of onmiddellijk met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen.
XIII. OPZEGGING
1. Opdrachtgever en opdrachtnemer kunnen te allen tijde de overeenkomst opzeggen. Indien de overeenkomst eindigt voordat de opdracht is voltooid, is het bepaalde onder IX, tweede lid van toepassing.
2. Opzegging dient per aangetekend schrijven aan de wederpartij te worden medegedeeld.
3. Indien en voor zover opdrachtnemer de overeenkomst door opzegging beëindigd, is hij gehouden voor zover opdrachtgever hierom verzoekt, gemotiveerd mede te delen welke redenen ten grondslag liggen aan de opzegging en al datgene te doen wat de omstandigheden in het belang van de wederpartij eisen.
4. Opzegging van een elektronische registratie via de website https://nederlands-belgisch-centrum.be/ kan zonder gevolg voor opdrachtgever c.q. opdrachtnemer voor zover de opzegging conform de bepalingen van Richtlijn 97/7/EG aangetekend wordt betekend binnen een termijn van vijftien dagen volgend op de elektronische registratie. Deze conform de Richtlijn 97/7/EG voorziene herroepingsmogelijkheid staat onder geen enkel beding een kostenregeling in de weg. De Richtlijn machtigt de benadeelde partij, i.c. de verstrekker, de gemaakte kosten op de nalatige partij te verhalen.
5. Opzegging van een overeenkomst tot commercieel partnerschap kan uitsluitend worden beëindigd conform de bepalingen van artikel III, lid 3, van deze algemene voorwaarden.
XIV. OPSCHORTINGSRECHT
1. Opdrachtnemer is bevoegd om de nakoming van al zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van bescheiden of andere zaken aan opdrachtgever of derden, tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op opdrachtgever volledig zijn voldaan.
2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing met betrekking tot zaken of bescheiden van opdrachtgever die nog geen bewerking door opdrachtnemer hebben ondergaan en voor zover eventuele kosten ontstaan door afgifte van bescheiden of andere zaken aan opdrachtgever of derden, zijn voldaan.
XV. WIJZIGING VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Eventuele wijziging van bepalingen in deze algemene voorwaarden kan door opdrachtgever worden ingeroepen tot voortijdige beëindiging van een opdracht c.q. overeenkomst, mits aangetekend kenbaar gemaakt binnen een uiterste termijn van vijftien dagen na publicatie van de wijziging van deze algemene voorwaarden.
2. Voor zover wijziging van bepalingen in deze algemene voorwaarden niet werd geprotesteerd door een opdrachtgever, binnen een uiterste termijn van vijftien dagen na publicatie van de wijziging van deze algemene voorwaarden, wordt deze opdrachtgever geacht volledig akkoord te zijn met de gewijzigde bepalingen van deze algemene voorwaarden.
XVI. TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE
1. Op alle overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Belgisch recht van toepassing.
2. Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de vrederechter behoren, worden beslecht voor de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer zijn woonplaats heeft, tenzij het geschillen betreft die geen betrekking hebben op het bedrijf of beroep van opdrachtgever.
Disclaimer voor nederlands-belgisch-centrum.be
Nederlands belgisch Centrum BVBA en Stichting grensarbeid, hierna te noemen NBC, verleent u hierbij toegang tot nederlands-belgisch-centrum.be, grensarbeid.nl en gelieerde domeinnamen, publiceert hier ter informatie teksten, afbeeldingen en andere materialen.
NBC behoudt zich daarbij het recht voor op elk moment de inhoud aan te passen of onderdelen te verwijderen zonder daarover aan u mededeling te hoeven doen.
De informatie op nederlands-belgisch-centrum.be is bedoeld als vrijblijvend en niet als een concreet aanbod om een overeenkomst te sluiten tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Beperkte aansprakelijkheid
NBC spant zich in om de inhoud van nederlands-belgisch-centrum.be zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is.
De op nederlands-belgisch-centrum.be aangeboden materialen worden aangeboden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling van NBC.
In het bijzonder zijn alle prijzen op nederlands-belgisch-centrum.be onder voorbehoud van type- en programmeerfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Geen overeenkomst komt tot stand op basis van dergelijke fouten.
Een aantal hyperlinks op deze website leidt naar websites die door derden worden onderhouden, waarover Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid geen zeggenschap heeft. Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid geeft geen enkele garantie met betrekking tot de juistheid of volledigheid van de informatie op deze websites. Nederlands Belgisch centrum en/of Stichting Grensarbeid is niet aansprakelijk voor de juistheid, volledigheid, actualiteit van deze door derden aangeleverde informatie. De aanwezigheid van hyperlinks naar websites van derden betekent niet dat wij de inhoud daarvan sponsoren of onderschrijven.
Voor op nederlands-belgisch-centrum.be opgenomen hyperlinks naar websites of diensten van derden kan NBC nimmer aansprakelijkheid aanvaarden.
Auteursrechten
Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende deze materialen liggen bij NBC.
Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van NBC, behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.
Het is niet toegestaan webpagina's of individuele elementen (zoals afbeeldingen, pdf bestanden, video's of interactieve applicaties) van nederlands-belgisch-centrum.be op te nemen in een frameset of via een inline link in een andere webpagina te verwerken, indien daarbij verwarring kan ontstaan over de afkomst van het materiaal.
Cookie beleid
Conform de huidige cookie wetgeving hoeft NBC geen cookie melding weer te geven
Geen toestemming voor analytische en functionele cookies vereist
Voor cookies die geen of weinig inbreuk op de privacy maken, is geen toestemming van de bezoeker nodig. Dit zijn vaak cookies die een website beter laten werken. Het gaat onder andere om:
Analytische cookies
Websites gebruiken analytische cookies om bijvoorbeeld bezoekersstatistieken bij te houden. Zo krijgen zij beter inzicht in het functioneren van de website. Analytische cookies hebben nauwelijks gevolgen voor de privacy.
Op 11 maart 2015 is de Telecommunicatiewet aangepast. Websites hebben nu geen toestemming meer nodig voor het plaatsen van analytische cookies.
Functionele cookies
"Functionele cookies zijn nodig om een dienst of webshop te laten functioneren. Dit zijn bijvoorbeeld bestanden die bijhouden wat er in een winkelwagentje zit."
(bron:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internet/bescherming-privacy-op-internet/cookiewet-regels-en-richtlijnen)
Algemene voorwaarden
Op alle correspondentie en overeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van Nederlands belgisch centrum en de stichting grensarbeid van toepassing.
Bij het aangaan van een lidmaatschap voor NBC stemt u automatisch in met deze voorwaarden.
Overig
Deze disclaimer kan van tijd tot tijd zonder verdere berichtgeving wijzigen.
Privacyverklaring Nederlands-Belgisch Centrum BVBA
Via de dienst nedelands-belgisch-centrum.be worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd.
Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt. Nederlands-Belgisch Centrum BVBA is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze zorgvuldig te lezen.
Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 31-12-2015.
Gebruik van persoonsgegevens
Door het gebruiken van onze dienst laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt te verwerken. Hoewel u onze website ook als bedrijf kunt gebruiken, vallen bedrijfsgegevens niet onder de Wbp. Deze privacyverklaring is dan ook hoofdzakelijk bedoeld voor diegenen die de website als particulier of als werknemer gebruiken.
Wij gebruiken de volgende gegevens om bestellingen af te handelen:
- NAW gegevens
- Telefoonnummer
- Factuuradres
- Emailadres
- Betalingsgegevens
- Geslacht
- Geboortedatum
Contactformulier en nieuwsbrief
Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden willen informeren over onze producten en/of diensten. Uw e-mailadres wordt slechts met uw expliciete toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee u zich kunt afmelden.
Als u een contactformulier op de website invult, of ons een e-mail stuurt, dan worden de gegevens die u ons toestuurt bewaard zolang als naar de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.
Wij verzamelen uw:
- NAW gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
-Geboortedatum
- Betalingsgegevens
- Bijzondere Persoonsgegevens (bijvoorbeeld; ras, geloofsovertuiging etc.)
Wij kunnen contact met u opnemen voor commerciële doeleinden:
- per post
- per mail
- per telefoon
- via sociale media
Bij iedere communicatie langs deze weg wordt een afmeldmogelijkheid opgenomen.
Als dat nodig is voor de dienst, kunnen wij locatiegegevens (GPS) van u verzamelen. Hiervoor wordt op het moment zelf uw toestemming gevraagd.
Tevens kunnen deze (locatie) gegevens opgeslagen en verwerkt worden door de aanbieder van bijvoorbeeld de navigatie/kaartensoftware, zoals Google Maps, maar de gegevens kunnen ook worden gebruikt door bijvoorbeeld Google of Apple zelf. Wij hebben hier geen invloed op. Wij raden u aan de relevante privacy statements te lezen van de desbetreffende aanbieder.
Registreren
Bij bepaalde onderdelen van onze dienst moet u zich eerst registreren. Na registratie bewaren wij via de door u gekozen gebruikersnaam de door u opgegeven persoonsgegevens. Wij bewaren deze gegevens zodat u deze niet elke keer opnieuw hoeft in te vullen,zodat wij u kunnen contacteren in het kader van uitvoering van de overeenkomst, facturering en betaling en om een overzicht te geven van de producten en diensten die u bij ons heeft afgenomen.
Wij zullen de aan uw gebruikersnaam gekoppelde gegevens niet aan derden verstrekken, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die u met ons sluit of indien dit wettelijk verplicht is. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van onze website kunnen wij persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten overhandigen.
Om u te kunnen registreren op onze website, vragen wij u de volgende gegevens:
- uw NAW gegevens
- uw telefoonnummer
- uw e-mailadres
- uw betaalgegevens
- uw geboortedatum
- uw geslacht
- uw (profiel-) foto
Met ons portaal kunt u toegang krijgen tot een beheeromgeving waar u zelf zaken kunt instellen, opgeven en wijzigen. Om toegang te krijgen tot ons online portaal vragen wij van u
- uw NAW gegevens
- uw telefoonnummer
- uw e-mailadres
- uw betaalgegevens
- uw geboortedatum
- uw geslacht
- uw (profiel-) foto
Wij publiceren uw klantgegevens niet.
Aankopen
Via nedelands-belgisch-centrum.be kunt u een betaald abonnement afsluiten.
Hierbij vragen wij de volgende gegevens:
- NAW gegevens
- Telefoonnummer
- Factuuradres
- Emailadres
- Betalingsgegevens
Advertenties
Onze dienst vertoont generieke advertenties, waarbij geen persoonsgegevens worden verzameld.
Verstrekking aan derden
Wij kunnen uw gegevens doorgeven aan onze partners. Deze partners zijn betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst.
Het betreft de volgende persoonsgegevens:
- uw NAW gegevens
- uw telefoonnummer
- uw e-mailadres
- uw geboortedatum
- uw betaalgegevens
- Bijzondere persoonsgegevens
Op onze site zijn social media buttons opgenomen. Hiermee verzamelen de beheerders van deze diensten uw persoonsgegevens.
Beveiliging
Wij nemen beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Wij houden statistieken bij op onze website, waarbij we ook individuele gegevens kunnen inzien. Wij doen dit echter alleen voor zover dat noodzakelijk is voor in deze verklaring genoemde doelen.
Websites van derden
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Inzage en wijzigen van uw gegevens
Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) uw persoonsgegevens kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.